Az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen.
Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre az Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára pénteken a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított vonal ünnepélyes átadóján. Bodó Sándor hangsúlyozta: a felújított vasútszakasszal gyorsabb lett a közlekedés Ebes és Debrecen közt, illetve Hajdúszoboszló irányába, ami a nyaralóknak is kedvez.
Pósán László országgyűlési képviselő reményét fejezte ki, hogy a jövőben gyorsabban, biztonságosabban és kiszámíthatóbban közlekedhetnek az utasok Debrecen és a főváros irányába.
Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen.
Jövőre Debrecen és Nyíregyháza között 500 millió forintból újul meg a vasútvonal, 2022-ben pedig egymilliárd forintból a Debrecen és Nagykereki közötti szakasz – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a beruházás paramétereiről elmondta, a kivitelezés nettó 15 milliárd forintba került. A Budapest-Szolnok-Debrecen közti 100-as vasútvonal most átadott szakaszán átépítették a pályát, korszerűsítették a felsővezetéket, kiépítettek egy körforgalmi csomópontot a Határ úton, jelzőlámparendszert és szervízutat is kialakítottak.
Az elmúlt időszakban mintegy 1600 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból újították fel a vasúti közlekedést országszerte – tette hozzá.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt