Elindult a forgalom Nagyvárad északi terelőútjának újabb szakaszán

Spread the love

Ezúttal nem volt ünnepélyes átadás, pénteken délben az útépítők egyszerűen csak eltávolították az útelzáró sorompót, ezáltal lehetővé tették az autósoknak, kerékpárosoknak, hogy végighajtsanak a Nagyváradot Kolozsvár felől Szatmárnémeti irányába elkerülő gyorsforgalmi út legújabb szakaszán.

[bsa_pro_ad_space id=5]

Péntek délben csak az útépítő cég vezetői voltak jelen, amikor megnyitották a forgalom előtt a Nagyvárad belvárosát Kolozsvár felől Szatmárnémeti irányába elkerülő gyorsforgalmi út 660 méteres szakaszát. Aránylag rövid távról van szó, amely viszont a keskeny mellékutcán való kacskaringózástól mentesíti az autósokat. A váradi dombok lábánál haladó északi terelő utat nem véletlenül nevezik a helybéliek ?expressz útnak?, valóban gyorsan lehet haladni rajta. Egyrészt azért, mert a jelenleg elkészült szakasz jelentősen lerövidíti az eddigi használt forgalmi útvonalat, a Kolozsvári úttól az új Körös-hídon át rátérve, egészen a Püspöki úti vasúti hídig, végig főútvonalnak számít, sehol sem kell elsőbbséget adni, így az eddig legalább félórásnak számító útszakaszt 5 perc alatt meg lehet tenni.

Az első, 3,5 kilométeres szakasz átadása után, majd három évre leállt az építés, mert a Román Államvasutak nehezen adta át a városnak a tulajdonában lévő, különben semmire sem hasznosított, földterületet, amelyre a jelenlegi szakasz megépítéséhez volt szükség.

Az útnak az eredeti terv szerint 2015. október végére kellett volna elkészülnie, a 14,9 millió euró értékű beruházásra a Magyarország?Románia 2007?2013 Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében a nagyváradi önkormányzat 5,5 millió eurós finanszírozást nyert, a különbséget a saját költségvetéséből fedezte.

Elkészült az út folytatásának a terve, amely 2,8 kilométer hosszan, a Püspöki úti vasúti hídtól, a Bihari úton át, a Szatmárnémeti irányába induló E19-es országúthoz, a Reál üzlet közelében csatlakozna. A 2,8 km-es útszakasz azonban 20, magántulajdonú telken haladna át, amelyeket ki kellene sajátítani. A legnagyobb terület tulajdonosa a református Egyház, amelynek 5.900 négyzetméteres területet kellene átadnia az útépítés céljára.

Az útszakasz megépítésének költsége 8,9 millió euró, meg is lenne rá a pénz, de a városi tanácsban egyelőre nem szerzett szavazattöbbséget  a terv.

[bsa_pro_ad_space id=12]