Ezúttal nem volt ünnepélyes átadás, pénteken délben az útépítők egyszerűen csak eltávolították az útelzáró sorompót, ezáltal lehetővé tették az autósoknak, kerékpárosoknak, hogy végighajtsanak a Nagyváradot Kolozsvár felől Szatmárnémeti irányába elkerülő gyorsforgalmi út legújabb szakaszán.
Péntek délben csak az útépítő cég vezetői voltak jelen, amikor megnyitották a forgalom előtt a Nagyvárad belvárosát Kolozsvár felől Szatmárnémeti irányába elkerülő gyorsforgalmi út 660 méteres szakaszát. Aránylag rövid távról van szó, amely viszont a keskeny mellékutcán való kacskaringózástól mentesíti az autósokat. A váradi dombok lábánál haladó északi terelő utat nem véletlenül nevezik a helybéliek ?expressz útnak?, valóban gyorsan lehet haladni rajta. Egyrészt azért, mert a jelenleg elkészült szakasz jelentősen lerövidíti az eddigi használt forgalmi útvonalat, a Kolozsvári úttól az új Körös-hídon át rátérve, egészen a Püspöki úti vasúti hídig, végig főútvonalnak számít, sehol sem kell elsőbbséget adni, így az eddig legalább félórásnak számító útszakaszt 5 perc alatt meg lehet tenni.
Az első, 3,5 kilométeres szakasz átadása után, majd három évre leállt az építés, mert a Román Államvasutak nehezen adta át a városnak a tulajdonában lévő, különben semmire sem hasznosított, földterületet, amelyre a jelenlegi szakasz megépítéséhez volt szükség.
Az útnak az eredeti terv szerint 2015. október végére kellett volna elkészülnie, a 14,9 millió euró értékű beruházásra a Magyarország?Románia 2007?2013 Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében a nagyváradi önkormányzat 5,5 millió eurós finanszírozást nyert, a különbséget a saját költségvetéséből fedezte.
Elkészült az út folytatásának a terve, amely 2,8 kilométer hosszan, a Püspöki úti vasúti hídtól, a Bihari úton át, a Szatmárnémeti irányába induló E19-es országúthoz, a Reál üzlet közelében csatlakozna. A 2,8 km-es útszakasz azonban 20, magántulajdonú telken haladna át, amelyeket ki kellene sajátítani. A legnagyobb terület tulajdonosa a református Egyház, amelynek 5.900 négyzetméteres területet kellene átadnia az útépítés céljára.
Az útszakasz megépítésének költsége 8,9 millió euró, meg is lenne rá a pénz, de a városi tanácsban egyelőre nem szerzett szavazattöbbséget a terv.